Een cliënt gaat bij mij op de weegschaal en jawel, ze is nu meer dan 10 kilo afgevallen. Prachtig resultaat en dat vertel ik haar ook. “Dank je wel!” zegt ze, “Maar eigenlijk is het meer, want ik was al wat afgevallen voordat ik bij jou de eerste keer op de weegschaal ging. Ik weet alleen niet hoeveel, want ik durfde niet op de weegschaal…”.

Die eerste keer wegen, dat is wel een dingetje, want dat getal willen de meeste mensen niet weten. Dus ook niet meten. Want zo lang je het niet weet hoef je er ook niets aan te doen. Herken je dat? Ben jij al een tijd niet op de weegschaal geweest?

HOE VAAK kun je het beste op de weegschaal gaan als je wilt afvallen?

2x per week, op dezelfde tijd van de dag, met ongeveer dezelfde kleding (of zonder).  Op vrijdag en maandag, zodat je in het weekend niet te gek doet 😉

Als je eenmaal op je streefgewicht bent, dan is één keer per 2 weken of per maand wel voldoende. Hoewel de weegschaal niet zaligmakend is, is het gewoon wel een makkelijke en betrouwbare manier om bij te houden in welke richting je gewicht gaat. Zodat je op tijd kunt bijsturen. Want 2 of 3 kilo kwijtraken is een stuk makkelijker dan 10 kilo. Of meer.

Hoe vaak ga jij op de weegschaal? Of heb jij een andere manier om op je gewicht te blijven? Laat je het me weten in de comments?

meten is weten
Getagd op:                                    

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *