De wekker gaat om kwart voor 7. Groggy begin ik aan mijn dag, ik heb weer eens een paar uur wakker gelegen vannacht. Vaak word ik rond een uur of 3 wakker en kan ik niet stoppen met nadenken over problemen die ik niet kan oplossen. Gelukkig slaap ik meestal wel makkelijk in, veel mensen hebben daar helaas moeite mee.

Goed slapen is belangrijk, omdat je lichaam herstelt tijdens je slaap. Gebruikte spieren worden gerepareerd, opgedane kennis wordt in het geheugen opgeslagen en hormoonbalansen worden hersteld.  Daarom bespreek ik met al mijn cliënten hun nachtrust: afvallen is bijna onmogelijk als je slecht slaapt. Door slecht slapen wordt de balans en de werking van hormonen als cortisol (stress), leptine (verzadiging), ghreline (honger) en insuline (bloedsuikerspiegel) verstoord. Waardoor je sneller honger en minder snel genoeg hebt.

GRATIS E-book
Slaap je Slank

Door ervoor te zorgen dat je er alles aan doet om goed te slapen, maak je het voor jezelf een stuk gemakkelijker om af te vallen. Slapend slank worden, als het ware.

Wil jij ook beter slapen? Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaken van slecht slapen.  Zowel voor inslapen als doorslapen.

De belangrijkste tips voor een goede nachtrust heb ik samengevat in mijn E-book “Slaap je Slank”. Door het formulier hieronder in te vullen krijg je de link naar het gratis boek per mail toegestuurd. Ik wens je fijne dromen toe!


[email-download download_id=”748” contact_form_id=”747”]

GRATIS E-book Slaap je Slank

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp openen
1
Meer weten?
Hoi! Kan ik je ergens mee helpen?