9 tips om vakantie kilo's kwijt te raken
Zorg dat je bikini ook bij de volgende vakantie nog past!

Links of rechts? Je mag zelf kiezen!

Ook wat kilo’s aangekomen? Geen probleem! Tenminste, als je er gelijk wat aan doet: door minder, maar wel gezond te eten en flink te bewegen. Als je dat niet doet, dan zullen die kilo’s er waarschijnlijk nog steeds zijn tegen de tijd dat je opnieuw op vakantie gaat…

Hieronder wat tips om er voor te zorgen, dat je die kilo’s snel weer kwijt bent:

  1. Vertel zo veel mogelijk mensen dat je wilt afvallen. Even geen McDates! Beter nog: zoek een vriend of vriendin met hetzelfde probleem, zodat je elkaar kunt steunen. Hoe meer mensen weten dat je aan het afvallen bent, hoe moeilijker het voor jezelf wordt om het op te geven. Goede vrienden zullen dan ook geen chocola, chips en donuts aanbieden.
  2. Beweeg iedere dag een uur. Het hoeft niet achter elkaar door, maar mag ook in stukjes. Stevig wandelen en fietsen, alsof je bijna te laat bent voor een afspraak, telt ook!
  3. Geen fruitsap, frisdrank of alcohol. Wel: water, thee of koffie zonder suiker. Punt.
  4. Geen lege calorie├źn, zoals chips, suiker, koekjes, snoep. Je weet precies wat ik bedoel!
  5. Minimaal 250 gram groenten, dat is voor de meeste mensen twee keer zoveel als normaal. Lukt dat niet in je avondmaaltijd, snack dan op tomaatjes en worteltjes. Nee, chocola en friet zijn geen groenten…
  6. Eet een klein stukje mager vlees bij het avondeten, niet groter dan je gebalde vuist. Is het vet vlees, zoals spek of braadworst, neem het dan niet en vervang het door een gekookt ei.
  7. Halveer de hoeveelheid pasta, rijst of aardappelen die je neemt bij het avondeten.
  8. Ontbijt stevig, met veel eiwitten. Bijvoorbeeld havermout of magere kwark. Kijk uit met toevoegingen zoals noten, honing en cruesli, dan krijg je al heel snel teveel suiker en vet binnen. Het liefste dus puur, eventueel met wat ongezoet fruit of een lepel gebroken lijnzaad. Gebroken lijnzaad is heel goed tegen PMS en zorgt voor een stralende huid, maar dat is een onderwerp voor een andere blog.
  9. Stel jezelf een haalbaar doel van maximaal 3 kilo per maand. De eerste week gaat het heel hard en in de 3e week val je bijna niet af, wat je ook doet.

Belangrijk! Als het om meer dan 5 kilo gaat, zijn het geen vakantiekilo’s meer. Dan zul je langer dan 2 maanden bezig zijn en is het belangrijk om te zorgen dat je gezond blijft eten, anders kun je belangrijke voedingsstoffen tekort komen. Het beste ga je naar een BGN gewichtsconsulente (zoals ik), die samen met jou een plan opstelt om af te vallen.

Heb je vragen? Bel of app me op 06-81159790. Een kennismakingsgesprek kost je niets!

snel en gezond

Vakantie kilo’s afvallen: 9 tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *