Heerlijk, vakantie: geen wekker, geen zeurende baas en geen huishoudelijke klusjes. En natuurlijk betekent vakantie ook heerlijk eten en drinken. Veel mensen komen echter terug met ongewenste souvenirs: vakantiekilo’s. Toch is dat niet nodig: met deze tips kom je stralend, fit en zonder extra kilo’s terug:

Tip 1: Slim ontbijten

Bij het ontbijtbuffet kies je één lekkernij uit, het lekkerste dat je kunt vinden. Voor de rest kies je fruit, yoghurt, muesli, magere vleeswaren en volkoren brood of toast. Dit zorgt ervoor dat je langer gevuld blijft.

Tip 2: Tussendoortjes meenemen

Als je zelf lekkere tussendoortjes meeneemt, zoals fruit, noten, wraps of broodjes, kun je verleidingen onderweg makkelijker weerstaan. Het beste drinken dat je kunt meenemen is water. Het is de beste dorstlesser die er is, bevat geen calorieën, is goedkoop en vaak kun je je fles onderweg bijvullen.

Tip 3: Beweeg!

Doe mee aan het beachvolleytoernooi. Trek wat baantjes in het zwembad. Maak een strandwandeling of verken de omgeving met de fiets.

Tip 4: Weet wat je drinkt!

Drankjes bevatten meer calorieën dan je denkt. Alcohol zorgt bovendien voor meer trek, waardoor het daar meestal niet blijft… Geniet af en toe van je favoriete drank, maar kies meestal voor water of light frisdrank!

Fijne vakantie!

snel en gezond

Vakantiekilo’s zijn geen leuke souvenirs…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp openen
1
Meer weten?
Hoi! Kan ik je ergens mee helpen?